Výstup na Schönbichlerhorn

01.08.2021

Je brzy ráno. Se strýcem Tomášem nasedáme do auta a vydáváme se směrem na Zillertal (Rakousko). Trvá to několik dlouhých hodin, než se před námi konečně objeví ten krásný a nezapomenutelný pohled na Alpy.Krátce po poledni zaparkujeme u přehrady Schlegeisspeicher v Zillertálských Alpách. Z auta si vezmeme veškeré naše vybavení a jsme tak připraveni na cestu. Vydáváme se okolo přehrady a během odpoledne dorazíme na chatu Furtschaglhaus.Je tu další den a my opět, jak už je naším zvykem, vstáváme brzy ráno. Dnešní cíl je vrchol hory Schönbichlerhorn. Cesta vede nejdříve přes zelenou a květinami porostlou louku. To se ale po chvíli změní. Pozvolný terén vystřídá prudká pěšinka vzhůru. Všechna tráva a okolní rostliny jsou postupně nahrazeny jen kamením a sutí. Stoupáme přes Furtschaglkar až na hřebínek. Ten nás zavede až pod samotnou vrcholovou pyramidu kopce Schönbichlerhorn (3133 metrů). Cestou obdivujeme několik velkých potoků a menších vodopádů. Zbývá nám již posledních pár metrů v exponovaném terénu. Na samotný vrchol ke kříži se dostaneme pomocí ocelového lana. Překonali jsme tak převýšení necelých 1000 metrů.Moc si ale neodpočineme. Čeká nás náročný sestup dolů zpět na chatu a zdlouhavá cesta domů do Čech. To nám ale nevadí. Máme radost z nových zážitků a v hlavě se nám zpětně vybavují všechny krásné výhledy a pohledy na místní krajinu. S dobrým pocitem opouštíme Rakousko. Ale ne na dlouho. Brzy se tam opět vrátíme. To víme jistě.

Chcete se s námi vydat na toto dobrodružství? 12.8.2022 vyrážíme!